Freitag, 30. Dezember 2016

Wiener Vanillekipferl

или казано на български - ваниеливи кравайчета :-)



Тъкмо ми се случи наскоро във ФБ да споделя, че тези коледни сладки са запазена марка на свекървата ми и че поради тази причина досега не съм ги правила.. Каква бе изненадата ми няколко дни след това, когато свеки сподели, че тази година няма да успее с 'ванилиевите кифлички'. Е, с дадените от нея благословия и напътствия, се захванах аз ;-) Разбира се, свеки сподели рецептата:

50гр. фино смлени бадеми
50гр. фино смлени лешници
300гр брашно (универсално - т.е. нищо специално)
100гр кристална захар
щипка сол
200гр масло
2 жълтъка
5 пакетчета ванилиева захар(тук са от по средно 8гр пакетчето)
1/2 ч. чаша (125гр) пудра захар.

Брашното се пресява, добавят се фино смлените ядки, кристална захар и щипка сол. Разбърква се. Прави се кладенче и се добавят маслото на купчета нарязано, жълтъците, пакетче-две ванилиева захар. Чевръсто се замесва гладко тесто, което се завива в свежо фолио и оставя в хладилник за два часа.
Тестото се порционира (аз го разделих на парченца по около 10-на грама), всяко кравайче се оформя между дланите - най-напред на топче, а след това на 'гъсеничка'/фитилче и се завива във формата на полукръг върху покрита с готварска хартия тава.
Кравайчетата се пекат в предварително загрята на 190°C фурна, на средна скара за 10-12 минути до златисто върху хартия за печене. Сладките, още топли, оставени върху решетка, се наръсват хубаво с помощта на дребно сито със смесените пудра захар и останалите 2-3 пакетчета ванилиева захар.



Получиха ми се добре. Вкусни - много! От дозата изпекох две пълни (т.е. възможно най-нагъсто разположени сладки) тави.. значиии.. около 60 броя кравайчета.



И тъй като рецептата 'идва' малко късничко т.е. Коледа вече отмина, ще си позволя да отправя към всички читатели на блога (дано са останали такива, като се вземе впредивид публикуването ми сведено на два пъти в годината - да, леко ме е срам!) друг, новогодишен поздрав:

Всичко най-хубаво и много щастие през Новата 2017-та!

пожелаваме на всичките си роднини, приятели и виртуални познати :-)


А аз лично, добавям и

добро здраве, вдъхновение и успех в начинанията, мир, любов и благополучие!

3 Kommentare:

  1. Всичко хубаво през Новата 2017 -та година !

    AntwortenLöschen
  2. Дими, страхотни са кифличките на свекърва ти, аз правя обикновено подобни, но тази година тях пропуснах, затова си вземам от твоите виртуално.
    По страхотно е обаче да ви видя, макар и на снимка, но все пак - отчитам, че вие сте си същите, но Рене е пораснал! И да му говориш на български, хей! Прегръдка и тук!

    AntwortenLöschen
  3. Честита нова година!
    Здраве, щастие, успехи и много любов! :)

    AntwortenLöschen